starstablenadia

Alla inlägg under september 2013

Av starstablenadia - 30 september 2013 07:22

Inatt drömde jag om Starstable, så här var det:

Jag var med på en ponnygalopptävling med Minnie som hade varit med på Alice Winterbells ponnytävlingshemsida. Vi kom dit och alla ponnyer var på pricen likadana. Ledaren satt inte på en ponny, utan på den bruna Appaloosan. Hno pratade igenom alla regler, men jag lyssnade inte.

Sedan startade loppet och alla satte av. Men jag red inte på Minnie, för jag stog i mitten och såg på. Jag stog och chattade med olika folk typ, sedan när Minnie galopperade förbi så travade hon in till mig. Dom andra var redan i mål, men ledaren hade inte märkt att jag försvann. Konstigt nog var jag lika glad och så satte jag mig på Minnie och red vidare för att levla.

Och så vaknade jag, prick 6.30


Haha det var en konstig dröm xD

 

Av starstablenadia - 29 september 2013 19:17

Jag känner mig så himla elak. Idag blev jag inbjuden till klubben Ice Mustangs. Alltså, Steff har inte återskapat den eller något, men någon annan har gjort en klubb i samma namn. Jag fick ett varmt välkommnande, men detta var vad jag skrev.

 

Gud vad jag skäms... Hata mig inte för detta.

Var bara tvungen att skriva detta, så att dom nya IM:arna förstår att jag inte menade illa.


Av starstablenadia - 29 september 2013 18:21

Orkar inte riktigt blogga idag, ni kanske märker att jag har vissa sånna dagar när det knappt blir ett inlägg.

Ska göra lite sprickor och fiska klart, sedan levla lite. Det vanliga, helt enkelt.

 

 

Av starstablenadia - 28 september 2013 09:20

Jag kom och tänka på hur smart och kul det skulle vara om man typ kunde ha en marknad eller typ second hand här på Jorvik. 

T.ex varje lördag kl. 16.00 i silvergladebyn är det marknad, man kan typ hyra ett bort där och så kan man sälja gamla grejer, typ en sadel man inte vill ha. Men priset får inte vara högre än orginalpriset, så om du säljer en sadel som kostade 1400 Jorvik Shillings när du köpte den så kan du inte sälja den för 1500, utan du måste sälja med ett pris under 1400.

Det skulle kunna vara ett smart och roligt sätt att sälja sina grejer man inte vill ha, fast samtidigt tjäna lite på det! Och för köparen skulle det också vara bra, för då skulle den kunna spara lite pengar. 

Men självklart skulle det ju förstås kosta lite att ha ett bord, och så måste man inte stå där hela tiden. Man skulle kunna få ett brav eller något och om man ångrar sig, så kan man klicka nej i någon ruta om man inte vill sälja till den personen. 

 


Av starstablenadia - 28 september 2013 07:42

Dom var dödligt snygga! Tills jag upptäckte en liten detalj, ehehe...

 

Hakbandet sitter ju helt löst... Jag skulle iaf inte rida runt så här! 

Snälla sso fixa! Eller är det meningen att det ska se ut så...? Aja, dom var också ruskigt dyra, så ingen ny hjälm för mig, just nu.

 

Av starstablenadia - 27 september 2013 18:12

Idag har hänt mycket, först det vanliga - gjort alla lopp, blåa, fiske och sprickor. Sedan fick vi ju beskedet att IM skulle lägga ner. Im lades ner.

Men det har inte hänt bara dåliga saker! På 18.00 championet fick Mist sin första rosett, ett brons.

 

   

Av starstablenadia - 27 september 2013 17:41

Denna redigerade jag till dig, Stephanie Snowhall.

 

Hope you like it 

 

Av starstablenadia - 27 september 2013 17:08

Jo klubben med mina vänner i löstes upp. Jag önskar mig själv välkommen till klubblösheten.

Ovido - Quiz & Flashcards