starstablenadia

Direktlänk till inlägg 20 juni 2013

Svart som natten del 1

Av starstablenadia - 20 juni 2013 09:04

Jag ska börja på en typ historia, eller saga eller vad du nu vill kalla det och den ska heta "Svart som natten" Nå, nu börjar det.


 

- Farmor, farmor! ropar jag med hög röst!

- Ja, min älskling? Farmor svarar lungt.

- Får jag  kolla runt i byn?

Jag och farmor är nyinflyttade i Firgrove, vi kom precis.

- Ja visst gumman! Farmor låter glad.

- Okej, hejdå!


 

Jag springer snabbt ner för stigen och fram till den stora byggnaden. Stallet! Jag hade redan spanat in det. 

Jag har alltid älskat hästar, fast i smyg. Jag får inte rida för farmor. Hon tycker att hästar är livsfarliga monster som inte borde finnas, men varför skulle det vara så? Hästar är stora, men nästan alla är supersnälla.

När jag kommer fram till stallet avbryts jag av att någon ropar.

- Hejan! Är du ny här? Hon som pratar har på sig en grön rock, jeans och gröna gummistövlar. Hon luktar häst.

- Ja, jag har sett att ni har väldigt fina hästar här. Jag säger det med så snäll röst som möjligt, jag vill ju få gott intryck.

- Rider du? Och förresten, jag heter Felicity, säger tjejen med gummistövlar.

Innan jag svarar funderar jag länge. Asså jag har ju läst alla hästböcker på biblioteket och vet hur man tar hand om en häst och jag vet hur man gör när man rider.

Jag tar mod till mig och säger:

- Ja, det gör jag.

-Åååhhh så bra! Våran gamla stallskötare har slutat och vi behöver en ny, säger Felicity.

- Jag kan bli eran nya stallskötare! säger jag utan att tänka mig för.

- Okej, vad bra! Vad heter du? Felicity låter nöjd över att ha en ny stallskötare.

- Jag heter Nadja, får jag börja redan idag? frågar jag ivrigt.

- Ja såklart! Du kan börja med att borsta alla hästrna, vi har fyra stycken, säger Felicity.

- Okej, säger jag och börjar gå redan innan jag pratat klart.


Jag går in genom det stora stallets portar. Där inne ser jag fyra boxar. Det står en häst i varje. Först så ser jag tre buna, väldigt lika hästar. antagligen engelska fullblod. Och sen ser jag någon annat. Längst in i den minsta boxen står en stor, stor kolsvart häst. Den har lång lockig man och svans som räcker nästan ända ner till marken. Det ser ut som en sagohäst. Helt plötsligt kommer jag på vad det är för en häst. En freiser.


 



 
 
Courtney Silverhill

Courtney Silverhill

20 juni 2013 21:13

Vad bra det blev! :) Har du läst alla avsnitt av min serie? :) Kram

http://starstablesverige.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av starstablenadia - 31 oktober 2013 10:55

Jag har fixat med en blogg på blogg.se för att få lite mer funktioner och så, så jag byter och bloggar där. Men namnet är samma, fast med blogg.se istället för bloggplatsen.se. Alltså: www.starstablenadia.blogg.se . Så, nu får ni läsare gå in där i...

Av starstablenadia - 29 oktober 2013 19:07

Idag när jag skulle ta ut Busan på en kvällsprommenad märkte jag direkt att något var fel. När jag öppnade salldörren kom hon inte hoppades mot mig som valingt. Jag gick för att se vvad som stog på och när jag gick fram till hennes lilla hörna så låg...

Av starstablenadia - 29 oktober 2013 15:45

Var med i April Starwoods bloggtävling om den stora pumpan, skynda för den 5/11 spricker den!!   Länk! LÄNK!!     KLICKA PÅ LÄNKEN NU SÅ ÄR NI DUKTIGA ;D       ...

Av starstablenadia - 28 oktober 2013 20:15


Imorgon flyttar jag in i mitt nya hus i Byn Jarlaheim, jag hade inte köpt något hus/lägenhet än när jag flyttade hästarna till Jorvikstallet så jag har sovvit i stallet medan jag har väntat på besked om jag fick flytta in eller inte, men nu är det kl...

Av starstablenadia - 28 oktober 2013 15:32


Efter en LÅNG och rätt så jobbigt träningsrunda med Minnie sitter jag äntligen på Café Stablebuck, vilket jag längtat efter hela förmiddagen och Minnie går i hagen med Silver och latar sig.     Minnie är föresten nästan halva till level 14 nu,...

Ovido - Quiz & Flashcards