starstablenadia

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2013

Några smarta tips!

Av starstablenadia - 1 oktober 2013 18:04

Jag har lite smarta tips för ett rolgare spelnde, som jag tänkte dela med mig av!


Roligare levling

Okej, nu är jag ju rätt lat med levlingen, men efter att jag började med detta så gick levlingen lite snabbare. 

1. Lyssna på någon bra musik, gillar du inte musik (som jag) så kan man jag alltid lyssna på kära gamla Starshine soundtracks.

2. Strunta i lopp du inte klara av. Jag tål bara inte kaninloppet. Jag blev helt frustrerad när jag gjort klart det, även ibland när jag klarade loppet och fick belöningen. Kunde liksom rida in i allt. Så om det är så, att du inte tål något (eller några) lopp, hoppa över dom bara! Känn dig absolut inte lat för att du gör det. 

3. Bo nära centrum. Står du inte ut med att bo på Steves gråd, så flytta då till Moorland eller Vingården. Eller, om levlingen verkliigen känns trög fast du bor nära allt, flytta då bort! Bo i Valedale, Firgrove, Fort Pinta, Gyllenåsarnas dal eller bara något som känns rätt långt bort. Men fortsätt levla. När du verkligen inte står ut mer, flytta tillbaka till centrum. Du kommer säkert att tycka att levlingen flyter på mycket mer och så är du igång igen. 

Tips som säkert gör levlingen roligare!


En roligare championatupplevelse!

Med detta menar jag inte bättre resultat, men det får du kanske ändå.

1. Samma som på levlingen, ha på musik! Men, sätt inte på din favoritlåt till championat, du kanske koncenrerar dig mer på att lyssna än att rida.  Sätt på en låt du blir pigg och taggad av.

Skratta inte åt mig men jag brukar lyssna på Space unicorn. Den är rolig, gullig och upp piggande! Men om du vill prova att tävla till den, sätt på 10 timmar så den inte slutar mitt i. Det ger otur för mig om låten slutar mitt i (kanse det inte gör för alla men ändå xD).

2. Ni kanske tycker att detta är ett konstig tips, med tävla på eran favorithäst. Och då menar jag inte den som rids med, eller den snyggaste. Tävla på den du passar med. Jag har fått bäst resultat med mitt bruna Engelska fullblod, Silver. Han är inte finast. Inte dyrast. Inte heller har han bäst rasbonus. Men jag tävlar bäst championat på honom. Testa dig fram och se vem du assar bäst med! Kanske är det olika hästar för olika championat?

3. Bli inte sur över resultatet, tänk bara att det kanske går bättre nästa gång. Och man får gärna lov att bli sur, bara man inte tar ut det över någon annan eller skriver massa i chatten att hästen är dum och att man är skitsur och sånt (som jag gjorde en gång i klubbchatt, var nog inte så kul för dom andra). Om du tog dig runt så tjänade du ju ändå 25 js. Om du kom runt, låg kanske etta, men så snodde någon platsen och du kom tvåa, tänk att du åtminstone fick rosett. Tycker du att den är dödlig ful, sälj den bara! Över 100 js tjänade på ett lopp, det är ju inte dåligt det!

4. Om du tycker det är jobbigt att det är en massa folk som är i vägen, så kan du ignorera dom. Det gör jag. Men glöm bara inte att tömma listan direkt efteråt! Kanske råkar du ignorera en vän som vill få tag på dig och säga något viktigt.


Blåa uppdrag

1.Om du, som jag har tid att spela på morgonen, levla inte då! Ta dig tid attgöra sprickorna, man hinner ofta på en morgon. Det är skönt att komma hem och inte se en enda spricka.

2. Dela upp uppdragen! Tänk inte så här: När jag kommer förbi någon spricka, något lopp eller några dagliga uppdrag så göt jag dom. För vissa fungerar det bar, för vissa inte. Tänk att först gör du sprickorna, sedan fiske och kanske levlingen och stallsysslorna på ssmma gång. Man hinner ju inte alltid med allt, men var stolt över det du har hunnit med istället för att oroa dig över vad du inte hunnit med!

 

 



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av starstablenadia - 31 oktober 2013 10:55

Jag har fixat med en blogg på blogg.se för att få lite mer funktioner och så, så jag byter och bloggar där. Men namnet är samma, fast med blogg.se istället för bloggplatsen.se. Alltså: www.starstablenadia.blogg.se . Så, nu får ni läsare gå in där i...

Av starstablenadia - 29 oktober 2013 19:07

Idag när jag skulle ta ut Busan på en kvällsprommenad märkte jag direkt att något var fel. När jag öppnade salldörren kom hon inte hoppades mot mig som valingt. Jag gick för att se vvad som stog på och när jag gick fram till hennes lilla hörna så låg...

Av starstablenadia - 29 oktober 2013 15:45

Var med i April Starwoods bloggtävling om den stora pumpan, skynda för den 5/11 spricker den!!   Länk! LÄNK!!     KLICKA PÅ LÄNKEN NU SÅ ÄR NI DUKTIGA ;D       ...

Av starstablenadia - 28 oktober 2013 20:15


Imorgon flyttar jag in i mitt nya hus i Byn Jarlaheim, jag hade inte köpt något hus/lägenhet än när jag flyttade hästarna till Jorvikstallet så jag har sovvit i stallet medan jag har väntat på besked om jag fick flytta in eller inte, men nu är det kl...

Av starstablenadia - 28 oktober 2013 15:32


Efter en LÅNG och rätt så jobbigt träningsrunda med Minnie sitter jag äntligen på Café Stablebuck, vilket jag längtat efter hela förmiddagen och Minnie går i hagen med Silver och latar sig.     Minnie är föresten nästan halva till level 14 nu,...

Ovido - Quiz & Flashcards