starstablenadia

Alla inlägg under juni 2013

Av starstablenadia - 4 juni 2013 20:23

Jag tog Mist på en kvällsritt till stranden. Hon älskade det!

Vi skrittade till stranden, sedan fick hon trava en bit.

 


 


Sedan fick hon sträcka ut i en härlig galopp, hon verkligen flög fram!

 

 

 

Efter ett tag vände vi, galopperade tillbaka och skrittade sedan hem när vi kom tillbaka till vägen.

Ett härligt lut på en härlig dag   

 

 


Av starstablenadia - 4 juni 2013 19:00

Ja, jag vet inte riktigt hur jag lyckades, men Silver står i luften här. 


 

Hur har han lärt sig flyga?!

Av starstablenadia - 4 juni 2013 18:00

Wow, wow, wow! Jag känner att jag tar tillbaka placeringarna igen! Jag låg tre ungefär från andra stupet, eller vad man ska kalla det fram tills slalomet. Då missade jag en kontroll och red runt fel pinnar (det händer ofta när jag är närvös och helt säker på att få rosett) så jag måste öva, öva öva!

Jag kämpar på! Och Silver, ja han blir ju bättre än Dream (fast i lägre level!!) och jag tror att Dream behövde lite sommarvila. Jag har ju ridit han så hårt hela tiden fram tills jag köpte Silver och dom andra.


Aja, Vi ses!


  

Av starstablenadia - 4 juni 2013 17:48

Haha hallå, blev det lite fel här eller?


  


"Om du får en plats i tävlingAn" Det borde varit ett E istället för A!


Haha, vi ses   



Av starstablenadia - 4 juni 2013 07:45

Åhhh kommer ni ihåg renarna? Jag saknar min ren    


 


 


 


 


 


 

Den sista var inte en bild på en ren men det var iaf en vinterbild ^^


Vi ses   

Av starstablenadia - 3 juni 2013 20:35

Dream släpptes på sommarebete idag i Firgrove tillsammans med Dream Star, Nadines häst. Dream Star och Dreamjumper är halvsyskon, dom har samma pappa. och dom båda är otroligt lika, nätan identiska    Det är lite scary faktiskt, men eftersom dom båda är lika, är dom ju självklart lika öta och jag älskar båda två ^^ Dream Star, som ju också kallas Star fick jag låna när Dream var sjuk.


Här är iaf en bild på sötisarna tillsammans!

 

Jag tror att Dream och Star kommer att ha ett fantastiskt lov!


Ha det bra!   

Av starstablenadia - 3 juni 2013 19:22

Stigbyglarna är hemska, tycker jag! Jag mernar titta bara på bilderna!

 

Dream står still- foten är I kanten av stigbygeln. FULT


 

Samma sak, den är i kanten av stigbygeln.


 

Nu är det ju fint, så här borde det vara hela tiden.


 

Nu är det fult igen!


 

Nu är det snyggt igen!

Jag önskar att det kunde vara som i traven och den snabba galoppen hela tiden. 

Men det kan ju bero på att ryttaren har benen lite olika nä den sitter i trav och snabb galopp än skritt och kort galopp. Ryttar tar ju in knäna i sadeln lite mer i kort galopp och skritt. För visst borde det vara något sånt? Aja, hoppas det blir bättre, det är inte något så stort problem men jag stör mig faktsikt på det.


Vi ses   


Av starstablenadia - 3 juni 2013 18:33

Jag håller ju fortfarande på att rida in Moon och idag började jag galoppera med henne. Hon lyckades inte få rätt galopp och bara galoppera några språng, men hon kämpade på för att lyckas förstå vad jag menade och jag är jättestolt   


 

Här är första bilden som jag han få när hon galopperade.


Efter passet skrittade jag ut på en av mina minirundor, det var en av hennes fösta uteritter. Mycket nytt idag!


 


Vi ses!


PS. Inläggssignatur kommer snart!

  


Ovido - Quiz & Flashcards