starstablenadia

Alla inlägg under juni 2013

Av starstablenadia - 20 juni 2013 09:04

Jag ska börja på en typ historia, eller saga eller vad du nu vill kalla det och den ska heta "Svart som natten" Nå, nu börjar det.


 

- Farmor, farmor! ropar jag med hög röst!

- Ja, min älskling? Farmor svarar lungt.

- Får jag  kolla runt i byn?

Jag och farmor är nyinflyttade i Firgrove, vi kom precis.

- Ja visst gumman! Farmor låter glad.

- Okej, hejdå!


 

Jag springer snabbt ner för stigen och fram till den stora byggnaden. Stallet! Jag hade redan spanat in det. 

Jag har alltid älskat hästar, fast i smyg. Jag får inte rida för farmor. Hon tycker att hästar är livsfarliga monster som inte borde finnas, men varför skulle det vara så? Hästar är stora, men nästan alla är supersnälla.

När jag kommer fram till stallet avbryts jag av att någon ropar.

- Hejan! Är du ny här? Hon som pratar har på sig en grön rock, jeans och gröna gummistövlar. Hon luktar häst.

- Ja, jag har sett att ni har väldigt fina hästar här. Jag säger det med så snäll röst som möjligt, jag vill ju få gott intryck.

- Rider du? Och förresten, jag heter Felicity, säger tjejen med gummistövlar.

Innan jag svarar funderar jag länge. Asså jag har ju läst alla hästböcker på biblioteket och vet hur man tar hand om en häst och jag vet hur man gör när man rider.

Jag tar mod till mig och säger:

- Ja, det gör jag.

-Åååhhh så bra! Våran gamla stallskötare har slutat och vi behöver en ny, säger Felicity.

- Jag kan bli eran nya stallskötare! säger jag utan att tänka mig för.

- Okej, vad bra! Vad heter du? Felicity låter nöjd över att ha en ny stallskötare.

- Jag heter Nadja, får jag börja redan idag? frågar jag ivrigt.

- Ja såklart! Du kan börja med att borsta alla hästrna, vi har fyra stycken, säger Felicity.

- Okej, säger jag och börjar gå redan innan jag pratat klart.


Jag går in genom det stora stallets portar. Där inne ser jag fyra boxar. Det står en häst i varje. Först så ser jag tre buna, väldigt lika hästar. antagligen engelska fullblod. Och sen ser jag någon annat. Längst in i den minsta boxen står en stor, stor kolsvart häst. Den har lång lockig man och svans som räcker nästan ända ner till marken. Det ser ut som en sagohäst. Helt plötsligt kommer jag på vad det är för en häst. En freiser.


 



Av starstablenadia - 19 juni 2013 19:35

Iiiii! Jag har få världens mysigaste kök också! 

 

Farmor hade en inramad bild på mig    

Och nu så lagar jag soppa till middag...

 

Vad som är i vill ni nog inte veta, hehe...


 

Av starstablenadia - 19 juni 2013 18:47

Jag har fått iording hästarna i stallet och nu kollade jag in trädgården. Den ör typ igenväxt, så det får jag ta tag i. Så länge släppte jag Mist där, det är bra och höga staket där och det fanns inga giftiga växter vad jag kunde se. 


Så här ser trädgården ut:

 

Nu får mist käka upp allt ;) Nä, skooja bara. Så fort kan hon ju inte äta!


 

Av starstablenadia - 19 juni 2013 16:43

Jag ska till Steves och packa ihop mina grejer nu, jag fick flytta till mitt hus i fg    Min snälla, snaälla  mormor :)


 

Hejdå mormor <3


 

Av starstablenadia - 19 juni 2013 11:27

Ni kanske vet att jag har en mormor som bor rätt nära moorland i en liten mysig stuga, och det är den enda släkt jag har. Tror jag. Jag vet inget om min morfar, mamma, pappa, farmor eller farfar.

Men idag när jag kom hem från morgonens ridtur på Madde så sa Mormor att jag hade fått ett brev. Så här stg det i brevet:


Kära Nadia!

Jag vet att du vet väldig lite om din släkt, men nu ska du få veta lite mer. Jag är din farmor, Mrs. Hilla Moonnight. Jag bodde i firgrove, men nu ska jag flytta från Jorvik till fastlandet. Och då vill jag ge dig mitt lilla hus i Firgrovebyn till dig, du kan ha det som sommarstuga eller vad som helst. Men jag hoppas att du kommer att glädjas av det och jag förlåter dig för att jag skickat brev förut. 

Men jag hoppas att du kommer att du kommer att andvända det mycket.

// Mrs. Hilla Moonnight, din farmor.

 

PS. Här är en bild på ditt hus, jag hoppas du hittar dit!

 

 


Wow! Jag har ett eget hus i fg... Måste fråga mormor om jag får flytta dit, såååå coolt asså!

Av starstablenadia - 18 juni 2013 20:14

Iiiihh jag ska tömköra Madde för första gången nu! (första gången för mig, inte för henne) Ska bli så kul! 



 


:D


 

Av starstablenadia - 18 juni 2013 19:42

Jag hittade en superbra bok om körning ch jag har redan läst lite i den, men nu ska jag ta hem den och läsa den i stallet!


 


Nu ska jag hem och läsa, vi ses   


 



Av starstablenadia - 18 juni 2013 18:51

Nu är Silver i hagen och jag ska till biblioteket och plugga på om körning :/ Ska börja köra lite med Madde. Jag fick nyss veta av hennes förra ägare att hon är inkörd! Kul tänkte jag så nu måste jag lära mig lite mer! Jag kan ju redan lite, men inte speciellt mycket ehehe...


 


Silver blev iaf glad över att få vara i hagen! Han förtjänar också lite sommarkul, tycker han :)


 

Ovido - Quiz & Flashcards