starstablenadia

Alla inlägg under juli 2013

Av starstablenadia - 22 juli 2013 08:17

Vacker utsikt härifrån :D


 


Fint!


 

Av starstablenadia - 21 juli 2013 20:05

Hahaha ni kanske är trötta på att höra det nu men xD

Snart är ju Madde i level 15 (hon är i lvl 12 nu!) och då måste jag bara levla Mist sen är jag KLAAAR!

Jag kan knappt fatta det... Det är GRYYYMT!


 

Updaterar mer imorgon, vi ses då!


 

Av starstablenadia - 20 juli 2013 08:25

Haha dett var ju bra... Men kunde dom kanske sagt till lite tidigare, typ tre minuter?

 

Så noggranna dom är med tiden!


 

Av starstablenadia - 19 juli 2013 21:58

Min fina, fina Silver sprang in en femteplats åt mig i FGC :D Jag är så nöjd! Det är vårat bästa resultat i FGC någonsin, så han fick såklar en lite belöning!

 

Hoppas äpplet smakade bra Silver!


 

Av starstablenadia - 19 juli 2013 21:32

 

Jag sprang till Felicity så fort jag kunde för att fråga vad hästen hette.

- Vad heter den vackra svarta freisern?

- Åh, den… Ja hon heter Moondancer. Men hon är lite… Opålitlig. Felicity låter lite osäker när hon svarar på min fråga. Nästan rädd.

- Okej, och förresten vart finns borstar?

- I den röda hinken, borta i hörnet, säger Felicity.

- Tack, nu går jag!

- Nadja, lova mig en sak. Var ALLTID försiktig när du borstar Moondancer! Felicity låter väldigt allvarligt på rösten.

- Ja, ja! Jag är otålig, jag vill borsta hästarna nu!

Jag går bort från Felicity och småspringer fram till den röda hinken med borstar. Men just det! Jag läste i en bok att man inte fick springa i stallet… Jag börjar gå mot den första hästens box.

”Silvermagic XX”

står det på namnskylten. Jag tror att XX betyder att det är ett renrasigt engelskt fullblod.

Jag öppnar dörren, den gnisslar lite och jag går in.

Hästen är stor, men inte alls lika stor som Moondancer. Pälsen är len och blir så glansig när jag sveper med borsten över den bruna pälsen.

Hästen sover hela tiden medan jag borstar. Den vaknar när jag behöver skälla på den för att den ska lyfta på hovarna. När jag kammat ut manen den svarta och svansen går jag till nästa häst.

”Daydream” står det på nästa hästs namnskylt.

Den är också brun, fast den är mycket ljusare och har en bred, vit bläs i pannan.

Daydream är inte alls lika snäll att borsta. När jag borstar under magen biter hon efter mig och sparkar med bakbenen nä man försöker borsta dom.

Men jag kämpar på och ryter åt henne när hon sparkar. Till slut nöjer hon sig med att lägga öronen bakåt och vifta irriterat på svansen.


När jag är klar med Daydream så går jag till nästa hästs box.

Men den är tom. Hästen är antagligen ute och rids. Starwalker heter den.

Då är det Moondancers tur. Hennes box ser annorlunda ut. Den är mindre, och har ingen namnskylt. Boxen ser omockad ut och hon har smutsig päls.

Jag öppnar försiktigt dörren till hennes box och hon blir livrädd. Hon kastar sig bakåt och trycker sig mot väggen. Jag pratar lugnt och går långsamt fram mot hennne.

-Såja tjejen… Det är ingen fara, jag ska bara borsta dig.

Hon verkar se lite lugnare ut och hon vågar ta några små steg mot mig. Jag smeker henne på mulen och pratar mer med henne.

Till slut låter hon mig borta henne och hon ser ut att njuta av att bli borstad.

 


Jag tar mig tid att borsta varenda pälsstrå och reda ut manen. Sedan tar jag mig an svansen och tror nästan att jag ska ge upp med en tova, men till slut går det bra. Jag känner mig så stolt när jag kammar ut svansen och den är helt genomborstad, inte en enda tova.

Nu är jag äntligen klar, jag vill ge Moondancer något som belöning. Men jag har inget, inte ens en mormotsbit.

Men jag kan ju ta med ett äpple imorgon. Nu när jag är klar går jag ut till Felicity igen.

-Så, nu har jag borstat alla hästar!

-Åh vad bra! Kan du inte ta och ge hästarna mat och se så dom har vatten också? Och sedan kan du mocka om det behövs. Felicity låter nöjd över att få hjälp i stallet.

Jag går och hämtar en hink med vatten i och så mycket hö jag kan bära.

Sedan går jag in i stallet och ger varje häst nytt vatten och hö. Jag ger Moondancer lite extra hö. Hon kastar sig över höet, det verkar som om hon inte har fått mat på ett tag. Konstigt.

 

Men istället för att tänka vidare på det så hämtar jag en grep och mockar bort allt bajs. Sedan tar jag lite i dom andra hästarnas boxar också, jag vill ju inte vara slarvig. Nu är jag äntligen klar.

Jag tittar ut genom stallfönstret och ser att det har blivit väldigt mörkt ute.

 

Tänk om farmor är orolig! Jag springer ut, fast jag vet att man inte ska det.

-Felicity, jag går nu!

-Okej, du är ändå klar för idag! Imorgon vill jag se hur du rider!


Svälj… Hur ska det här gå, jag har ju aldrig suttit på en häst!

Av starstablenadia - 19 juli 2013 09:01

Ute och levlar med Madde nu c:


 

Och föressten, det kommer nog inte attbli någon bloggning ikväll jag ska skriva på avsnitt två av "svart som natten" så kika in imorgon istället ^^

 

Av starstablenadia - 17 juli 2013 21:26

Nu är hon borta snyft   


 

Men det känns bra att veta att hon kommer att få en bättre framtid där.


 


Av starstablenadia - 17 juli 2013 21:00

Min fina, fina Moon kommer alldrig att glömma dig   


 

 

Moon <3


 


Ovido - Quiz & Flashcards